TIBBİ ve AROMATİK BİTKİ YETİŞTİRİCİLİĞİ EĞİTİMLERİ YAPILDI

TIBBİ ve AROMATİK BİTKİ YETİŞTİRİCİLİĞİ EĞİTİMLERİ YAPILDI

DOKAP BKİ tarafından yürütülmekte olan 'Doğu Karadeniz Bölgesi Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Envanterinin Çıkarılması, Ticari Kullanımının Araştırılması ve Üreticilerin Eğitimi Projesi' kapsamında Ordu, Trabzon ve Rize illerimizdeki üreticilerimizin eğitim ve sertifikasyon programları gerçekleştirildi.

 
DOKAP BAŞKANI EKREM YÜCE, EĞİTİM PROGRAMLARI HAKKINDA YAPMIŞ OLDUĞU AÇIKLAMADA:

"DOKAP Bölgesi illerinde her ilde tıbbi ve aromatik ekonomik öneme sahip 50 bitki türünün listeleri hazırlanmış olup toplam 400 adetlik bitki listesi oluşturulmuştur. Bu bitkilerden 284 adet ballı bitkiler listesi ise ayrıca oluşturulmuştur. Her il için rehber kitaplar hazırlanmaktadır. İllerde envanter çalışması yapılan Tıbbi ve Aromatik bitkilerden halk arasında kullanılıyor olması, ticaretinin yapılıyor olması, bilimsel bakımdan tıbbi veya ekonomik değerinin olması, il içerisinde üretilebilecek olması şartları dikkate alınarak her ilde bir bayrak tür tespit edilmiştir" dedi.

 
Ordu ilindeki eğitim programı; Ordu Üniversitesi Ziraat Fakültesinde, Trabzon eğitim programı; Trabzon Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğünde, Rize eğitim programları ise; Rize Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğünde gerçekleştirildi.

29.09.2017

Yorumlar