TRABZON 6. KİTAP VE KÜLTÜR ŞÖLENİ'NDE LATİFE TEKİN, SEVENLERİYLE KİTAP ŞÖLENİNDE BULUŞTU

TRABZON 6. KİTAP VE KÜLTÜR ŞÖLENİ'NDE LATİFE TEKİN, SEVENLERİYLE KİTAP ŞÖLENİNDE BULUŞTU

TRABZON - Türk edebiyatın sevilen ismi Latife Tekin Trabzon 6. Kitap ve Kültür şöleni kapsamında okurlarıyla buluştu.

 
Latife Tekin, şölen alanına gelir gelmez geçmişe gittiğini belirtti. Çok duygulandığını söyleyen Tekin:

"Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği(ÇYDD)’ye bizi davet ettiği için, bu güzel kitap fuarını düzenlediği için teşekkür etmek istiyorum. Türkan Hanım benim komşumdu ve ben onu gençliğimden beri tanırım. Kapıdan girince birden o zamanları döndüm. İlk ev toplantılarını yaptığından beri tanırım. Çay içmeye giderdik kendisine mahallenin gençleri. Trabzon'da ÇYDD böyle bir faaliyet içerisinde olduğunu bilmek öğrenmekte çok mutluluk verici"  sözleriyle hislerinden bahsetti.

 

"GENÇTİM VE BEKLEMEM GEREKİYORDU"

Sevenlerinin sorularını yanıtlayan Latife Tekin ilk kitabın çıkış macerasını da bizlerle paylaştı. Yazar Latife Tekin ilk kitabının çıkışını şu sözlerle anlattı:

"Hala en çok okunan kitabım ilk kitabım olan “Arsız Ölüm”. Ders kitaplarına da girdi, başka dillere de çevrildi ve bazı ülkelerde bile ders kitaplarına girdi. Ben Sevgili Arsız Ölüme takılıp kalabilirdim. Eğer editörüm sevgili Mehmet Fuat beni yönlendirmeseydi zor olabilirdi ilk kitaptan sonraki süreç. Sevgili Arsız Ölümün yayıncısı ve editörü Mehmet Fuat bana dedi ki; ‘çok gençsin bu kitap da çok ses getirecek. Ben bu kitabı yayınlayacağım ama sen gel ikinci kitabını da yaz öyle arsız ölümü yayınlayalım. Çünkü elin bağlanır.’ Böyle bir deneyimim var. Yaşa Kemal, İnce Memed’den sonra bir beş yıl zannediyorum ki yazamamış. Biraz eli bağlanmış. Mehmet Abi’nin de bir editör olarak böyle bir bilgisi var. ‘sen de çok gençsin. Çok ilgi uyandırırsa bu seni altüst eder, elin bağlanır yazmazsın’ dedi. Bu tabi benim için çok zor bir şey. O dönemde çok gencim ve kitabım yayınlanacak ama biraz daha beklemem gerekiyor. Ben güveniyorum diye söyledim ama sen otur yaz ikinci kitabını öyle yayınlayacağım dedi. Belki onun getirdiği bir rahatlık vardı gerçekten büyük bir etki uyandırdı Arsız Ölüm.

 
"KENDİMİ ZORLAMADIM"

Uzun aradan sonra iki kitap birden çıkaran Latife Tekin bu uzun zamanı şu sözlerle değerlendirdi:

"Dokuz yıl aradan sonra iki kitabım çıktı. Dokuz yıl beklemedim tabi. Arada yazıyorum ama kitaplar uzun bir aradan sonra çıktılar. Daha öncesinde de 6 yıl beklediğim zamanlar olmuştu. Mesela bir keresinde yedi yıl hiç söyleşi yapmamışım. Kültür ve edebiyat dünyasından da uzaklaşmışım. Böyle gelgitleri olan bir yazar sayılabilirim. Ama korkmadım, çünkü içimde bir şeyler biriktiği için yazdım. Yazmak içinde kendimi çok zorlamadım."

 

"İLK DEFA BULUNDUĞUM HER YERDE OKURUM"

Okuyucu olarak yazıklarını beğendiğini söyleyen Tekin:

"Eğer bir kitabı çıkarmaya karar vermişsem o kitap tamamdır artık, en beğendiğim halindedir” dedi ve ekledi; “insan yaptığını beğenen bir canlıdır. Hepimiz yaptığımız şeyi beğeniyoruz. İnsanın kendi yazığı şey kendini büyülemiyorsa zaten bir okuru da etkilemesi çok zordur. Ben büyülenmiyorsam bir anlamı yok. O yüzden ben de kitaplarımı bitirdiğim zaman onları ezbere okuyabiliyorum. O kadar ezber melodisi için çalışıyorum ki hepsi kulağımda. Yazılarımı, yazma sürecinde çok çeşitli biçimli şekilde sınıyorum. Önce elle yazıyorum defterime sonra bilgisayara geçerim ve sayfa sayfa basarım. En son, en temiz halini alıncaya kadar basar ve okurum. Her durumda da okurum. Diyelim Trabzon'!a geliyorum uçakta okurum, otel odasında okurum, ilk defa bulunduğum her yerde okurum aynı anlam oluşuyor mu hissi veriyor mu diye. O yüzden beğeniyorum yazdığım şeyleri."

Söyleşinin ardından sevenleriyle fotoğraf çekilen ve kitaplarını imzalayan Latife Tekin'e Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği tarafından küçük bir hediyeyle katılımı için teşekkür amaçlı bir belge verildi.

30.11.2018

Yorumlar