YAZARLAR KİTAP ŞÖLENİ'NDE BULUŞTU

YAZARLAR KİTAP ŞÖLENİ'NDE BULUŞTU

TRABZON - Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği'nin hazırladığı geleneksel Kitap ve Kültür Şöleni'nin ilk gününde sevilen pek çok yazar okuyucularıyla buluştu.

 
Şölenin ilk imzayı atan Karin Karakaşlı yeni yılda yeni bir şiir kitabın çıkışının müjdesini verdi. Karin şölen ilgili duygularını:

"Trabzon'a geleli en son 10 yıl olmuş. Yokuşun aşağısında denizi görmekten tut da çocuklarla beraber olmaya kadar çok büyük mutluluk yaşıyorum" sözleriyle belirtti.

"ÖNEMLİ BİR ARŞİV ÇALIŞMASI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM"

Şölenin ikinci konuğu ise Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden araştırma görevlisi Ekin Kadir Selçuk'du.

İlk kitabı ve ilk fuar buluşması olan Selçuk düşüncelerini şu şekilde dile getirdi:

"Heyecanlıyım biraz. İlk defa kitaplarımı imzalayacağım. Gayet güzel bir his o yüzden hem heyecanlı hem mutluyum. Türkiye siyasi tarihine önem veren merak edenler Türk siyasi tarihinde neler olup bittiğini merak eden insanlar için önemli bir arşiv çalışması olduğunu düşünüyorum. Hem bu harekete katılmış insanlarla yaptığım görüşmeler hem mücadele birliğinin fertleriyle yaptığı görüşmeler ve hareketin metinlerle yaptığım okumalar doğrultusunda veriler bir döneme ışık tutması açısından merak edenler için ilginç gelecektir diye tahmin ediyorum.

Yahya Demeli'ye teşekkürlerimi iletiyorum.  Yahya Bey kitabın çalışmasında bana çok yardımcı oldu. Kaynaklarını açtılar, anahtarlarını verdiler, kendi evim gibi rahatlıkla girip çıktım."

 
"İÇERİSİNDE OLMAK BENİ ÇOK MUTLU ETTİ"

Şölenin katılımcı yazarlarından Ömer Turan kitaplarını imzalarken verdiği demeçte:

"Hem yazarlar açısından, hem de yayınevleri açısından bayağı verimli başladı. Özellikle Çağdaş yaşamı destekleme derneği Trabzon Şubesi'nin düzenlediği bu kapsamlı fuarı çok önemsiyorum. Hatta içerisinde olmak ve çalışmak beni çok mutlu etti. Ve bunun tekrarlanmasını her yıl devam etmesini diliyorum" sözleriyle düşüncelerini dile getirdi.

 
"ÇEŞİTLİ İSİMLERİNİN BÜTÜNLEŞECEĞİ YER HALİNE GELEBİLİR"

Cumhuriyet Gazetesi köşe yazarlarından Orhan Bursalı, Trabzon 6. Kitap ve Kültür Şöleni kapsamında sevenleriyle buluştu. Hem imza dağıtan hem de söyleşi yapan Bursalı gün sonunda düşüncelerini:

"Trabzon'da böyle bir fuarın açılmış, olması hem de altıncı kez böyle sürdürülebilmesi, çok iyi bir şey. Bunu topluma yaymak gerekir.  Belki de burası toplumun çeşitli isimlerinin bütünleşeceği yer haline gelebilir. Toplantıların düzenlenmesi iyi bir şey insanların çağırıyorsunuz. Ben burada ilk ya da ikinci konuşmacıyım. Programa da baktım gayet iyi ve zengin. Trabzonluların gelmesi ve bu fuara, dinletilere katılması gerekiyor diye düşünüyorum. Herkesin öğreneceği çok şey var.  Çok teşekkür ederim" sözleriyle bizlerle paylaştı.

"İMZA GÜNLERİ AYNADIR"

Organizasyonun hazırlanmasında da katkıları bulunan Yazar Serkan Türk:

"Bir yazar olarak doğup büyüdüğüm, hikâyelerimi kaleme aldığım kentte okurlarla buluşmak ayrı bir farklılık ve keyif. Elbette bu beni memnun ediyor. Her yaş grubundan kişilerin yazdıklarımı okuması ve geri dönüş sağlaması fikirlerini paylaşması bu anlamda adımda doğru adımlar attığımı bana gösteriyor.  Zaten imza günleri aynadır yazarlar ve şairler için. Okurlarıyla karşılaşır ve yazdıklarını yeniden görmesini sağladığı için çok keyiflidir. Trabzon da bu tür etkinlilerin artmasını diliyorum" sözleriyle düşüncelerini bizlerle paylaştı.

29.11.2018

Yorumlar